reklama

Zberači pečiatok.

Prví ľudia v praveku boli lovci a zberači, aspoň takto sme sa to všetci učili v škole. Medzitým sa z niektorých zberačov stali zberatelia - známok, zbraní, vláčikov či tisíc iných vecí a iní zas prešli od zberateľstva naspäť

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

k zberu. Nezbierajú však poľnohospodárske plodiny ale pečiatky. Ako je to možné? Pracujem v stredne veľkom výrobnom podniku na personálnom oddelení a z historiek, ktoré tam zažívame, by som mohla napísať knihu. Bola by som rada, keby to bol humoristický román, avšak väčšinou sú to príbehy v podstate smiešno-smutné. V poslednej dobe najmä o rodičoch, ktorí sa sem chodia hádať, pretože sme ich deti ( len tak mimochodom našich zamestnancov, ktorí sú všetci starší ako 18 rokov, niekedy aj starší ako 25 )

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

a) nevzali do práce

b ) vzali do práce

c) v práci im nejakým spôsobom "ublížili"

Človek si potom pripadá ako učiteľ na základnej škole a viac ako školenie recruitmentu alebo práce s Linkedinom by ocenil školenie z psychológie rodičovstva. Za všetky len jednu príhodu s oteckom 19-ročného mladého chalana, ktorý skončil školu a hneď na druhý deň prišiel k nám do firmy na výberové konanie. Spravil skúšky zručnosti, aj pohovor. Zobrali sme ho do práce a keď mal nastúpiť, tak s ním prišiel aj otec a zahlásil, že jeho syn k nám do práce nenastupuje. Nahlas som sa zadivila, že prečo. S kľudom angličana mi zahlásil, že či som hlúpa, či neviem, že predsa on by prišiel o rodinné prídavky a preto jeho syn k nám môže nastúpiť najskôr až od septembra. Snažila som sa oteckovi vysvetliť, že výplata a stravné lístky sú dohromady určite vo vyššej hodnote ako rodinné prídavky a my od septembra už žiadnych ľudí nemusíme potrebovať. Nedal si povedať a argumentoval tým, že a čo keď jeho syna po troch dňoch prepustíme. Tak som mu ešte stále kľudne vysvetlila, že možné je síce všetko, ale nakoľko ľudí potrebujeme a prvé tri dni strávia aj tak na školení, je to vysoko nepravdepodobné. A na to otecko povedal že a čo bude, ak si to po troch dňoch rozmyslí jeho syn a odíde. Tak na to som už rozumnú odpoveď nemala. Celý život sa držím teórie, že pred deťmi by sa na ich rodičov nemalo nadávať, ale na tohto konkrétneho otecka sa mi strašne chcelo nakričať. Chcela som mu povedať, akého má úžasného syna, na ktorého by mohol byť hrdý, aký je rozumný a samostatný na rozdiel od väčšiny dnešnej mládeže a on ho namiesto toho udupáva, ale videla som porážku v chlapcových očiach, tak som len niečo neutrálne poznamenala, milý otecko schmatol syna za plece a vyviedol ho preč z našej kancelárie aj z firmy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale teraz naspäť k zberačom. Podniku sa podarilo získať nový projekt, tak sme inzerovali voľné miesta na pracovných portáloch, dokonca aj na tom propagovanom Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny, ISTP. Podľa inštrukcií pracovníka z úradu sme zaškrtli kolonku spolupráca s Úradom práce a to sa zrejme nemalo stať. Odvtedy k nám prúdia davy ľudí, čo je výborná správa, tá menej dobrá je, že nemajú záujem o prácu, iba o pečiatku, teda potvrdenie, že si prácu hľadajú. Skutočne som už skúšala všeličo, dokonca som sa týchto ľudí pokúšala vyslovene aj proti ich vôli zamestnať, ale pracovali naschvál tak zle, že mi nezostávalo nič iné, iba ich prepustiť. Takže už im nepíšem na papiere že ich prijímam, keď sa objavia vo dverách s napoly rozpačitým, napoly drzým úsmevom a požiadavkou: Len pečiatku, prosím. Netuším čo sa s nim deje ďalej na úrade práce, netuším, či potom už naozaj musia niekde pracovať, k nám sa ešte nikto z tých zberačov nikdy nevrátil. Iba dúfam, že raz sa niekto z úradníkov zamyslí a vymyslí iný ako tento pečiatkový systém, ktorý ma zdržiava od práce, pretože ja sa starám o našich 400 ľudí a nie tých niekoľko tisíc, ktorí pracovať nebudú a nechcú.

Michaela Hustá

Michaela Hustá

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Pracujem ako personalistka v jednom nemenovanom výrobnom podniku. Vo voľnom čase rada cestujem a čítam knihy. Som utopistka s občasnými sklonmi k tvrdohlavosti a zachraňovaniu sveta. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu