reklama

Domaša, Domaša, ty si pýcha naša...

ktorý správny vychodňar by nepoznal túto pesničku od skupiny Drišľak? A tak, keď prišlo na každoročné rozhodovanie, kam vycestovať na tohtoročnú dovolenku

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

a ja som čelila dileme, či teroristi nechajú vybuchnúť lietadlo, v ktorom poletím na dovolenku, vystrieľajú moju obľúbenú kaviareň, v ktorej si budem vychutnávať vzácne okamihy voľna alebo ma "iba" unesú ( v takom prípade by ma síce vrátili rýchlejšie ako by stihlo prísť eventuálne výkupné, teda hneď ako by zistili, akú potvoru si uviazali na krk:)), rozhodla som sa stráviť tohtoročnú dovolenku na našom peknom Slovensku.

A keďže k letu a k dovolenke patrí automaticky slnko a voda, moja voľba padla na vodnú priehradu Domaša. Veď už cesta tam ( išli sme smerom od Vranova ) je zaujímavá. Po ceste si môžete pozrieť Gazdovské múzeum, zabočiť pár kilometrov smerom na Vyšný Kazimír a navštíviť rekreačný areál Lysá Hora s toboganom a plážovým volejbalom. V obci Sedliská si pod zrúcaninou hradu Podčičva môžete v Agromixe kúpiť ( prípadne aj sami nazbierať, potom vás to vyjde lacnejšie ) ovocie podľa sezóny - jahody, marhule, broskyne, slivky a čučoriedky ( mňam, ovocie chutí úplne ako zo záhradky a nie zo super- či hypermarketu).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hrad Podčičva, teda to, čo z neho nechali Rákociho povstalecké vojská, dlhé roky chátral, ale posledných pár rokov sa o neho stará občianske združenie Pro futuro a je vidieť hmatateľné zlepšenie. Mne osobne sa zrúcanina spája ešte s jednou spomienkou z detstva, keď som ho navštívila ešte s rodičmi. Naočkovaná rozprávkami mojich starkých, že v každom správnom hrade o polnoci straší, no a samozrejme že v každej zrúcanine je schovaný poklad, rozbehla som sa ( pokým naši vybaľovali olovrant ) hľadať zakopanú truhlicu plnú zlatých dukátov. Poklad som síce nenašla, ale ako som sa pokúšala objaviť tajnú chodbu ( nie som archeologička, takže ma ospravedlňuje hádam len to, že som v tom čase mala päť rokov), zrazu som sa prepadla a ocitla sa dobré dva metre pod zemou. Samozrejme že v detskej fantázii sa z diery v zemi rázom stala hladomorňa, v ktorej ma nikto nenájde a zomriem v nej od hladu, takže nasledoval rev, podľa ktorého nebolo ťažké nájsť ma. Horšie to však bolo s vytiahnutím. Nakoniec musel otec zoskočiť dolu, mňa vyložiť a keďže v očiach dieťaťa je každý otec hrdina, aj ten môj sa osvedčil ako kombinácia Indianu Jonesa a Supermana a dostal sa odtiaľ ( s menšími problémami ) sám. Ja som bola z toho všetkého taká vydesená, že ma minul aj zaslúžený výprask a odvtedy už hľadám iba duševné bohatstvo:).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby som však pokračovala v ceste, veď už nám chýba len pár kilometrov do cieľa. Na Domaši si môžete vybrať z viacerých stredísk: Monika, Eva, Poľany, Kelča či Valkov. Ja som strávila dovolenku v časti Domaša - Dobrá. Domaša je tak trochu Popoluškou medzi ostatnými priehradami, nepremáva na nej výletná loď a aj služby dosť pokrivkávajú za priemerom ( konkrétne Liptovskou Marou, Oravskou priehradou, či Zemplínskou Šíravou ). Ešteže existujú aj výnimky, napr. novovybudovaný štvorhviezdičkový hotel alebo celoročne otvorená reštaurácia s ponukou domácich jedál, cez týždeň majú v dennej ponuke za ľudové ceny štyri polievky a štyri hlavné jedlá, väčší výber nemáme ani vo firemnej jedálni no a samozrejme nie je problém urobiť napochytre rezeň, vyprážaný syr s hranolkami či skvelé halušky s bryndzou a so slaninkou. Okrem toho majú skutočne široký výber na nápojovom lístku, počnúc desiatim druhmi likérov, až po 72% alpský rum, ktorý som sa ale neodvážila ochutnať, pretože som so sebou nemala hasičský prístroj. Na Domaši nájdete skvelú kombináciu úžasne čistej vody na plávanie a lesa na prípadné hľadanie húb. ( Počas mojej dovolenky som nenašla ani jednu ). Kedysi bola Domaša známa tým, že tam chodili dovolenkári nielen zo Slovenska, ale aj veľa Čechov a Poliakov s karavanmi alebo len tak pod stany. Dnes zrejme uprednostňujú iné dovolenkové destinácie, ktoré sú vybavené pitnou vodou, sprchami, toaletami alebo aspoň prípojkami na elektrinu, aby si mohli nabiť mobil, prípadne zapnúť sušič na vlasy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred cestou som si prečítala niekoľko článkov aj o víziách miestnych starostov o stavaní pontónových mostov cez zátoku, prípadne vybudovaní fontány. Podľa môjho názoru by sa mohlo začať aj bez väčších investícií, hlavne zlepšením ponuky služieb, aby ste si ako rekreant mohli vypožičať aj niečo iné ako vodný bicykel. Pomohla by tiež väčšia starostlivosť o čistotu ( čítala som o názorových rozdieloch starostu Kvakoviec, ktorý sa sťažuje na chatárov, že do kontajnerov hádžu stavebný odpad a chatári sa zas sťažujú na starostu, že nevyváža kontajnery.) Tieto diskusie zrejme rekreantov nemusia až tak zaujímať, ale pre zlepšenie čistoty a možno len tak na skúšku by stálo za úvahy umiestniť aspoň jeden kontajner na separovaný zber ( hlavne plasty, teda plastové fľaše, ktorých zostáva po rôznych akciách neúrekom - počas nášho pobytu sa uskutočnili majstrovstvá v hip-hope, s účasťou približne päťtisíc účastníkov.) Aby som však iba nekritizovala, asfaltová prístupová cesta cez dediny je úplne nová a v dobrom stave ( verím, že dlho vydržia ), verejné osvetlenie vedie aj po lese a to nehovorím o nových cestných ukazovateľoch, kde má každá chata v lese svoju vlastnú ulicu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver tohto článku by som rada uviedla, že dovolenka na Domaši sa oplatí. Je bezpečná ( nikto z nás sa neutopil, neukradli nám peniaze, doklady, ani len neprepichli pneumatiky na aute ) a skutočne dobre si tam oddýchnete a zresetujete hlavy pri plávaní alebo prechádzkach a to všetko za ľudové ceny. Akorát nebuďte príliš nároční na služby, pretože all inclusive ani nové vodné športy ako aquazorbing, flyboard či wakeboard ešte pod borovice na Dobrú nedorazili.

Michaela Hustá

Michaela Hustá

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Pracujem ako personalistka v jednom nemenovanom výrobnom podniku. Vo voľnom čase rada cestujem a čítam knihy. Som utopistka s občasnými sklonmi k tvrdohlavosti a zachraňovaniu sveta. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu