reklama

Nespodzivani keľčik a popovi gači.

Odkedy žijem na Východnom Slovensku, tak si akosi viac uvedomujem, že som nielen Slovenka a Európanka, ale aj Východniarka. Uvedomím si to zakaždým, keď počujem niekoho vedľa seba hutorec.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rozprávať miestnym nárečím som sa síce zatiaľ nenaučila, ale celkom dobre mu rozumiem, iba občas ma prekvapia frázy, ako sú tie v názve môjho blogu. Špeciálne som si ich vyhľadala v slovníku - áno, taký slovník existuje a bola som prekvapená, aké bohaté vyjadrovacie schopnosti mali naši predkovia. Teda predpokladám, že to boli oni, pretože dnes sa už mnohé z týchto slov v bežnom hovorovom jazyku nepoužívajú, sú zastaralé. Pousmiala som sa nad tým, koľko slov v tom slovníku bolo uvedených na označenie negatívnych vlastností mužského rodu. Takže buď mali naše babičky veľkú fantáziu ( a poriadne podrezané jazyky k tomu), alebo tá mužská populácia v minulosti skutočne za veľa nestála. Veď posúďte sami - uvádzam v abecednom poradí: bitang, britki, bimbov, cikňov, cinkvajs, čampavi, čavargoš, degeš, holofojtoš, kilavi, lingar, nemogavi, nepevni, neščešlivi, nevalušni, pogan, rontov, šalamacha, šaleni, šalitroš, šlendrijan, šintir, živan, zdechľar. Tých nadávok je fakt dosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a tie slová v názve, ktoré som si vybrala na upútanie pozornosti? Nespodzivani keľčik v preklade znamená neočakávaný výdavok a popovi gači je hloh - krík s červenými nejedlými plodmi. Dobré že?

Michaela Hustá

Michaela Hustá

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Pracujem ako personalistka v jednom nemenovanom výrobnom podniku. Vo voľnom čase rada cestujem a čítam knihy. Som utopistka s občasnými sklonmi k tvrdohlavosti a zachraňovaniu sveta. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu